![]() |
![]() Радио NRD2 Култура
Програма / Култура, Музика
|
![]()
Тикер в 08:00 ч.
Сара Джесика Паркър коментира феновете на шоуто, които го гледат с негативно отношение, известни, като "hate-watchers". В интервю за The New York Time ...
|
![]()
Тонът на времето
Културни колаборации променят начина на възприятиеОсобено внимание привличат т.нар. Колекцията не се ограничава само до слушалки. Тази тенденция за сътрудничество между културни институции и брандове става все по-засилена.
Виолета Караянева
| 17 Август 2025, 22:41 ч.
![]()
В съвременната културна сцена все по-често се наблюдават сътрудничества между музеи и популярни марки, които целят да привлекат по-млада аудитория, чрез нестандартни продукти. Такъв е случаят с новата колаборация между музея Mauritshuis и компанията Casetify, която предлага уникални електронни аксесоари, вдъхновени от известни произведения на изкуството. Това сътрудничество включва елегантни синьо-сатенени калъфи за слушалки, които наподобяват дрехи, носени от героите в картините. Особено внимание привличат т.нар. "слитки" за слушалки, които наподобяват синия плат, носен от млада жена в картината “Момичето с перлата” от Ян Вермеер. Тези аксесоари са предназначени за Apple AirPods Max и са украсени с перла, изработена от иридисцентна смола, която виси на една от страните. За съжаление, цената им е доста висока – 184 долара, и вече са изчерпани, което показва големия интерес към продукта. Колекцията не се ограничава само до слушалки. В нея влизат и калъфи за телефони, както и калъфки за лаптопи, вдъхновени от други шедьоври на 17-ти век, като “Златната птичка” и “Ваза с цветя”. Този тип продукти показва как модерната култура и изкуството се преплитат по нови и нестандартни начини, привличайки вниманието на потребителите. Тази тенденция за сътрудничество между културни институции и брандове става все по-засилена. Музеи, като Метрополитън и Лувър вече си партнират с големи търговски вериги, предлагайки продукти, които често изглеждат, като изненадващи и дори забавни. Това поражда въпроси за границите между изкуството и масовата култура. Много хора гледат на тези колаборации с известна доза скептицизъм, но не могат да отрекат, че те помагат да се популяризират шедьоври, които иначе биха останали затворени в музеите. В същото време това създава възможност за изкуството да стане по-достъпно и близко до ежедневието. Възможно ли е следващата голяма тенденция да бъдат “слънчогледови” бикини или други ексцентрични продукти, вдъхновени от известни картини? Възможно е, ако се съберат креативност и бизнес нюх. Тази нова ера на културни колаборации създава безброй възможности за изкуството да навлезе в нашия ежедневен живот по забавен и нестандартен начин. Така, съчетаването на висше изкуство с модерни технологии и продукти не само разширява границите на културното изразяване, но и променя начина, по който възприемаме и ценим творчеството. В крайна сметка, това е една нова форма на диалог между миналото и настоящето, която може да донесе нови гледни точки и идеи.
Не пропускайте важните новини от деня. Последвайте ни в Google News Showcase
Бъдете информани с нашите тематични бюлетини:
Получавайте всеки ден най-вълнуващите новини от рубриката във входящата си поща.
Допълнителна информация за регистрацията и процедурата за доставка и анулиране (отмяна) можете да получите в нашият раздел NRD Бюлетини или, като натиснете на връзката или по-долу.
|
Шест в 6: Нашият сутрешен бюлетин
Получавайте шестте най-важни културни събития за деня, всяка сутрин в 6:00 ч.
От понеделник до петък от нашия редактор Виолета Караянева |
![]() |

Време за четене - месец Август
Препоръчани заглавия |